Kiertotori Hämeenlinnan torilla to 30.5.

Toukokuun lopussa Hämeenlinnan torilla näkyy kiertotalous

Tapahtuma to 30.5. klo 14-17.

Tarvitsemme kaikki paljon lisää tietoa ja ideoita kiertotaloudesta ja kestävästä kehityksestä omassa arjessa. Ja ratkaisuja, mitä tehdä vaikka tarpeettomille tavaroille.

Kiertotori -tapahtumaa ovat olleet suunnittelemassa erilaiset kiertotalouteen liittyvät yritykset ja viranomaistahot. Mukana ovat jo esimerkiksi Kiertokapula, Hope Hämeenlinna, Etelä-Hämeen Martat, 4H-yhdistys, Wetterhoff ja Hämeenlinna-Vanajan seurakunta.

Martat järjestävät päivän aikana torilla kuluttajaneuvontaa muun muassa ruokahävikistä ja vaatteiden huollosta, kun taas 4H-yhdistys tuo torille kunnostettuja polkupyöriä ja kertoo, miten taloyhtiöiden tulisi hoitaa pyörävarastot asianmukaisesti.

Hope Hämeenlinna tuo torille keräyspisteensä ja kertoo Hopen toiminnasta. Hämeenlinna-Vanajan seurakunta pystyttää paikalle puolestaan lastenvaatteiden kierrätyspisteen.

Kiertokapulan teltalta saat tuoreimmat tiedot jätehuollosta ja lajittelusta. Pisteellä voit osallistua Biolanin lämpökompostorin arvontaan.

Haluatko tulla mukaan Kiertotorille?

Haastamme mukaan mahdollisimman monipuolisen kattauksen erilaisia toimijoita pitämään info-pisteitä asiakkaille, kertomaan toiminnasta, antamaan vinkkejä kuluttajille tai vaikka käytännön ideoita, mitä kukin haluaa näkyviin.

Halukkaat näytteilleasettajat voivat ilmoittautua mukaan suoraan Sari Räsäselle esimerkiksi sähköpostitse sari@kaupunkikeskusta.fi.